Håper på ny Rosa sløyfe-rekord

I Hommelvik og over hele Trøndelag står Circle K-stasjonene klare til å gjennomføre årets Rosa sløyfe-aksjon. I fjor samlet lokale stasjoner inn 308 000 kroner.

Oktober – for noen er denne måneden grå, kald og regntung. Hos andre er den morsom, engasjerende og ikke minst veldig rosa. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.

Hele 26 stasjoner i Trøndelag var med på Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Circle K Nardo var den stasjonen som samlet inn mest i fylket. Her ble det reist 43 335 kroner til brystkreftsaken.

Deretter fulgte Circle K Tunga med 42 395 kroner, Circle K Stjørdal med 27 145 kroner, Circle K Byåsen med 18 290 kroner og Circle K E6-Klett med 17 270 kroner til Rosa sløyfe.

(artikkelen fortsetter under bildet)

ROSA IS. Kan spises med god samvittighet i hele oktober. Foto: Circle K

Race mellom stasjonene

– Gjennom de siste åtte årene har engasjerte medarbeidere og rause kunder sørget for å samle inn mer enn 30 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er noe som gjør meg utrolig stolt, sier Ann Helen Våge, kategori- og markedsdirektør i Circle K Norge.

I fjor donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner mer enn 4,1 millioner kroner til brystkreftsaken. Dette beløpet håper Circle K å slå i år.

– Naturligvis er alt i 2020 litt annerledes på grunn av pandemien, men nettopp derfor håper jeg vi klarer å mobilisere ekstra rundt Rosa sløyfe og virkelig gjøre dette til en minneverdig aksjon, både i Trøndelag og i resten av landet, sier hun.

Også i år ligger det an til å bli vennlig rivalisering mellom stasjonene om å finne på oppsiktsvekkende tiltak og samle inn til aksjonen. Tidligere år har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet arbeidsplassen sin med rosa bh-er, farget hår og skjegg rosa og arrangert egne Rosa sløyfe-dager med underholdning og aktiviteter for hele familien.

Persontilpasset kreftbehandling

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.

(Pressenytt)

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Trøndelag i 2019:

1. Circle K Nardo

2. Circle K Tunga

3. Circle K Stjørdal

4. Circle K Byåsen

5. Circle K E6-Klett