Finn kjærligheten hos Extra Hommelvik

Singelkurver (f.v) Guri Nessimo, Siv-Iren Aas, Ann-Elin Viken. (Foto:Coop)

Har du noen gang lurt på om han kjekke foran deg i køen er singel, eller om hun søte i fruktdisken også er på utkikk etter kjæreste?

Nå gjør Extra det enklere å komme i snakk med andre single på handletur, og lanserer singelkurver i alle sine butikker. 

– I dagens samfunn er det mange som benytter seg av sjekkeapper som Tinder og happn for å finne seg kjæreste. For noen fungerer dette helt utmerket, mens andre ønsker seg tilbake til tiden før appene tok over – da man møtte folk i mer naturlige settinger som for eksempel på butikken eller ute på byen, sier Bjørn Vik-Mo, viseadministrerende direktør i Coop Midt-Norge.

Derfor lanserer Extra nå egne singelkurver i alle sine butikker. Singelkurven er en egen handlekurv som ved hjelp av fargen på handlekurven og et klistremerke på siden forteller at den handlende er singel.

– Nordmenn handler ca. tre ganger i uken, og matbutikken er blitt en naturlig møteplass i hverdagen. I Extra-butikkene har vi over 2,5 millioner kunder i uken, og man møter på alle typer mennesker. Sjansen er derfor absolutt til stede for å finne sin fremtidige kjæreste mens man er på handletur, sier Vik-Mo. 

Det var en kronikk på NRK Ytring av Lise Røsvik som fikk Coops lavpriskjede til å tenne på ideen om å lansere singelkurv. Røsvik etterlyste flere ekte møter mellom ekte mennesker, og skrev at når man er i butikken kommer personligheten vår frem. 

-Kronikken spredde seg raskt i sosiale medier, og vi fikk flere henvendelser fra kunder som oppfordret oss til å komme med en egen singelkurv. Vi er eid av kundene våre, og begynte derfor straks å undersøke muligheten for å lansere singelkurv.

-I Danmark har de hatt slike kurver lenge, og det er flere som har møtt sin utkårede over frukt- eller middagsdisken. Nå håper vi at singelkurven kan senke terskelen for å komme i snakk med andre når man er i en Extra-butikk, sier Vik-Mo.