Medvind for Extra

Arnstein Bostad

De ansatte ved Extra i Hommelvik og på Vikhammer jubler: Coops lavpriskjede har aldri hatt flere fornøyde kunder, vokser mest i markedet og er nylig kåret til Norges billigste dagligvarekjede av både Nettavisen og VGs matbørs.

Det er god stemning hos Extra-butikkene i Malvik om dagen. Aldri før har tilbakemeldingene fra kundene vært bedre, og da VG nylig kåret landets billigste dagligvarekjede gikk Extra helt til topps. Extra var også billigste dagligvarekjede i Nettavisens måling forrige uke, skriver Coop Midt-Norge i en pressemelding.

– Vi har gjort akkurat det vi har lovet kundene våre, som er de som eier oss, og gitt dem den billigste handlekurven. Resultatet viser at Extra er en av de billigste kjedene i Norge, og det er vi stolte av, sier butikksjef Arnstein Bostad ved Extra Hommelvik, i pressemeldingen.

Kundene setter åpenbart pris på Extras kombinasjon av lave priser og stort utvalg. Ingen annen dagligvarekjede vokser raskere i årets første halvår – både vekst i eksisterende butikker og totalt der nye butikker regnes med. Markedsandelen ved utgangen av juni var på rekordhøye 14,3 prosent – en økning på 1,4 prosentpoeng fra samme periode i fjor, ifølge ferske tall fra analyseselskapet Nielsen.

– Extra har i flere år vært vekstvinneren i bransjen og vi ligger an til å gjenta suksessen også i år. Dette er takket være våre flotte kunder og ekstremt dyktige ansatte, sier Bjørn Vik-Mo, viseadministrerende direktør i Coop Midt-Norge, i pressemeldingen.

Samtidig som Extra vinner pristester og markedsandeler, vinner de også stadig flere kunder. Interne målinger av kundetilfredshet viser nivåer langt over samme tidspunkt i fjor.

– Vi får fantastiske tilbakemeldinger fra kundene. Det gjør meg utrolig stolt og viser hvilken enorm innsats våre ansatte legger ned for å skape gode handleopplevelser, sier Vik-Mo, i en pressemelding.