Rema avslørte onsdag formiddag hva den mye omtalte «Æ» i Remafargene betyr.
Svaret er at dette er en app som skal gi REMA 1000-kunder et priskutt på 10 % på varene de selv handler mest. Og 10 % kutt på fersk frukt og grønt.
– Dette har jeg klokketro på, sier Kjøpmann Frode Haug ved Rema 1000 på Vikhammer på telefon etter Rema-møtet på Gardemoen onsdag.
– Det er så enkelt og lettvint. De aller fleste har smart telefon i dag og rabattene blir automatisk trukket fra ikassen. 10 % på frukt og grønt er et kanontilbud. Dette tror jeg blir meget bra, sier Remakjøpmannen på Vikhammer.
Kunden er sjefen
– Kunden er vår øverste sjef, og skal få personlige priskutt på varene de handler mest. Ikke de varene som dagligvarekjedene ønsker å selge. «Æ» e nå din, sier administrerende direktør i REMA 1000, Ole Robert Reitan i en pressemelding og til alle REMA 1000 sine kunder.
Ingen lokketilbud
Foran nesten 600 kjøpmenn fra hele landet, ble REMA 1000 sin nye digitale storsatsing – «Æ» – presentert i dag.
REMA 1000 har under utviklingen av «Æ» hele tiden hatt fokus på kundens behov og å gjøre det enkelt.
– Her er det ingen lokketilbud eller bonussystemer som gjør det komplisert å følge med. Vi kutter prisene på det du handler mest, rett i kassa. Dermed sparer du penger hver gang du handler, sier Reitan.
Med «Æ» gir REMA 1000 deg 10 % kutt i pris på de ti varene du handler mest, samt 10 % på fersk frukt og grønt. Du kan til enhver tid se hvor mye du har brukt og spart.
Appen «Æ» er gratis å bruke og kan lastes ned i App Store og Google Play. «Æ» er tilgjengelig for bruk i alle REMA 1000-butikker fra og med torsdag 5.januar.
Her kan du lese hvordan Æppen «Æ» fungerer.