Utvider når Biltema stenger

166
Tone Moum Drazkowski

Denne uka stenger Biltema butikken på Malvik Senter og det er klart for en større oppgradering av nærsenteret med utvidelse av butikker og nyetableringer.

Pusser opp 2.000 m²

Senterleder Tone Moum Drazkowski sier det er på tide med en oppussing som vil gi trivsel for både kunder og ansatte på senteret.

– Vi pusser nå opp fellesarealene med freshe tak, vegger og belysning, forteller hun. Det utgjør vel 2.000 m² av det 15.500 m² kjøpesenteret som nå innfører et nytt slagord.

(Saken fortsetter under bildet)

Med hjertet for Malvik

Tone Moum Drazkowski og eierne av kjøpesenteret er i forhandlinger med flere interesserte leietakere som etter hvert kanskje lander i Malvik og kjøpesenteret på Sveberg. Der blir nærsenterets nye slagord: Med hjerte for Malvik.

– Vi vil vise at vi er her for Malvikingene og vi ønsker å trygge handelen for innbyggerne i kommunen samtidig som at vi ønsker for eksempel hyttependlerne velkommen innom på tur til hytta.

– Med det nye slagordet vil vi synliggjøre handlespunktet Malvik Senter er og vi håper at innbyggerne i Malvik vil være lojale å handle lokalt for å beholde lokale butikker i framtida. Noe som igjen vil trygge arbeidsplassene på Malvik Senter.

Selv flytter senterlederen inn på nytt kontor som ligger i hjertet av kjøpesenteret, under rulletrappa, hvor også bemanningsselskapet Eterni skal inn i nye lokaler etter Biltema.

Nytt Messe og ShowSenter

Så fort Biltema er ut av huset, starter ombyggingen av det lokalet hvor Midt-Norge ShowSenter skal etablere seg.

Les også: Planlegger utstillingssenter på Sveberg

De skal inn i vel 2.000 m² hvor Kapp Ahl og Biltema har vært. (Saken fortsetter under bildet)

Illustrasjon

Daglig leder Bjørn Berger forteller at dette blir en blanding av bolig- og fritidsmesse med produkter og leverandører fra flere bransjer som hjem, hus, hytte, hage og fritid for å nevne noen.

– Det blir en god blanding av noe som ligner en bolig- og fritidsmesse, i en langt større skala enn hva vi har på Malvik Senter i dag, forteller han.

Ideen oppstod etter at han startet samarbeidet med Exas som selger eksteriørprodukter.

– Det har gitt oss mye mer oppmerksomhet og økt omsetning og det viser at samarbeid nytter, sier Bjørn Berger. (Saken fortsetter under bildet)

Bjørn Berger

I det nye ShowSenteret legger han opp til at det kan være så mange som 100 utstillere i forbindelse med ulike temadager eller kampanjer.

– Jeg ser for meg at vi har ulike «temamesser» knyttet til årstider eller andre tema og da kan vi ha plass til utstillere som vil være her i alt fra noen dager eller uker og måneder. Nå har jeg laget et online bookingsystem som vil bli lansert i forbindelse med oppstarten, forteller han.

Bjørn Berger ser for seg at det i de nye lokalene vil yre av liv og variasjon i utstillingene og håper på økt besøk fra hele landsdelen. Han tar sikte på at re-åpningen av ShowSenteret vil være i midten av mars.