Utvider når Biltema stenger

0

Denne uka stenger Biltema butikken på Malvik Senter og det er klart for en større oppgradering av nærsenteret med utvidelse av butikker og nyetableringer.

Pusser opp 2.000 m²

Senterleder Tone Moum Drazkowski sier det er på tide med en oppussing som vil gi trivsel for både kunder og ansatte på senteret.

– Vi pusser nå opp fellesarealene med freshe tak, vegger og belysning, forteller hun. Det utgjør vel 2.000 m² av det 15.500 m² kjøpesenteret som nå innfører et nytt slagord.

(Saken fortsetter under bildet)

Med hjertet for Malvik

Tone Moum Drazkowski og eierne av kjøpesenteret er i forhandlinger med flere interesserte leietakere som etter hvert kanskje lander i Malvik og kjøpesenteret på Sveberg. Der blir nærsenterets nye slagord: Med hjerte for Malvik.

– Vi vil vise at vi er her for Malvikingene og vi ønsker å trygge handelen for innbyggerne i kommunen samtidig som at vi ønsker for eksempel hyttependlerne velkommen innom på tur til hytta.

– Med det nye slagordet vil vi synliggjøre handlespunktet Malvik Senter er og vi håper at innbyggerne i Malvik vil være lojale å handle lokalt for å beholde lokale butikker i framtida. Noe som igjen vil trygge arbeidsplassene på Malvik Senter.

Selv flytter senterlederen inn på nytt kontor som ligger i hjertet av kjøpesenteret, under rulletrappa, hvor også bemanningsselskapet Eterni skal inn i nye lokaler etter Biltema.

Nytt Messe og ShowSenter

Så fort Biltema er ut av huset, starter ombyggingen av det lokalet hvor Midt-Norge ShowSenter skal etablere seg.

Les også: Planlegger utstillingssenter på Sveberg

De skal inn i vel 2.000 m² hvor Kapp Ahl og Biltema har vært. (Saken fortsetter under bildet)

Illustrasjon

Daglig leder Bjørn Berger forteller at dette blir en blanding av bolig- og fritidsmesse med produkter og leverandører fra flere bransjer som hjem, hus, hytte, hage og fritid for å nevne noen.

– Det blir en god blanding av noe som ligner en bolig- og fritidsmesse, i en langt større skala enn hva vi har på Malvik Senter i dag, forteller han.

Ideen oppstod etter at han startet samarbeidet med Exas som selger eksteriørprodukter.

– Det har gitt oss mye mer oppmerksomhet og økt omsetning og det viser at samarbeid nytter, sier Bjørn Berger. (Saken fortsetter under bildet)

Bjørn Berger

I det nye ShowSenteret legger han opp til at det kan være så mange som 100 utstillere i forbindelse med ulike temadager eller kampanjer.

– Jeg ser for meg at vi har ulike «temamesser» knyttet til årstider eller andre tema og da kan vi ha plass til utstillere som vil være her i alt fra noen dager eller uker og måneder. Nå har jeg laget et online bookingsystem som vil bli lansert i forbindelse med oppstarten, forteller han.

Bjørn Berger ser for seg at det i de nye lokalene vil yre av liv og variasjon i utstillingene og håper på økt besøk fra hele landsdelen. Han tar sikte på at re-åpningen av ShowSenteret vil være i midten av mars.

 

Del.